در بلاگ‌هاي گذشته به صورت مفصل به هويت برند، لحن برند و پرسوناي برند پرداخته‌ايم تا با ساختار کلي برند آشنا شويد. به‌طور کلي برند، درکي است که از شما در ذهن مشتري نقش مي‌بندد. حال در اين بلاگ قصد داريم تا به توسعه برند يا Brand Development بپردازيم. Brand Development پروسه مستمري است که امکان رشد بيشتر در بازارها را به برند مي‌دهد. يکي از مثال‌هاي موفق توسعه برند و همچنين Branded House، کمپاني اپل است که در ابتدا با توليد رايانه‌هاي شخصي، خود را به ديگر رقبا شناساند و بعد ديگر لاين‌هاي توليد خود را گسترش داد.


توجه به چهار گزاره زير مي‌تواند راه را به درستي براي توسعه برند به شما نشان بدهد. در ادامه به جزئيات هر يک از مراحل مي‌پردازيم:


خود را بشناسيد


در ابتدا نياز داريد خود را بازشناسي کنيد و و به طور کلي هويت برندتان را دوباره مد نظر قرار بدهيد. شناخت دوباره خود و اينکه بدانيد چه کسي هستيد اولين قدم توسعه برند است. پس توصيه مي‌کنيم تا گزينه‌هاي زير را مد نظر داشته باشيد:


بيانيه وضعيت: بيانيه وضعيت چکيده مفهوم اصلي برند شما در قالب چندين کلمه است. يک بيانيه وضعيت صحيح، مي‌تواند به خوبي داستان برند، چرايي حضور شما در هر بازار، وعده برند (Brand Promise) و علت اهميت محصولات و خدمات شما را شرح دهد.


تجربه برند: نکته دوم در توجه به چيستي و هويت خود، تجربه برند است. تجربه برند مي‌تواند درست از زماني که مشتري به فروشگاه شما پا مي‌گذارد، يا با صفحه اول وب‌سايت شما روبه‌رو مي‌شود، آغاز شود. بنابراين يکي از مهم‌ترين گزاره‌ها در Brand Development چگونگي برانگيختن احساسات مشتري است. تنها کافي است اطمينان حاصل کنيد که ارتباطي که مشتري با برند شما برقرار کرده است منحصر به فرد و مختص به برند شما است.


ماهيت و ارزش منحصر به فرد برند: ماهيت برند شما دقيقا آن ادراکي است که مخاطبان از برند شما دارند. تصميم با شما است که چه احساساتي را در مشتري ايجاد کنيد و چه تجربه‌اي را به آن‌ها بدهيد تا آن‌ را براي اطرافيان‌شان بازگو کنند. اما ارزش منحصر به فرد شما مي‌تواند تمام انتظارات مشتري را نسب به برند شما، برطرف کند. ارائه خدمات با کيفيت و احساساتي که در مخاطبان‌ به وجود مي‌آورد، ارزش منحصر به فردي است که مشتري انتظارش را از تجربه محصول و خدمت شما دارد.


وب‌سايت، لوگو و شعار: وب‌سايت، لوگو و شعار تبليغاتي مي‌توانند به عنوان استراتژي‌هاي اوليه شما براي توسعه برند و نقطه‌اي براي شروع تجربه مشتري باشند. طراحي وب‌سايت، صفحه فرود و بعد از آن لوگو، مشخصات بصري‌اي هستند که در نگاه اول تا حدودي ماهيت برند شما را براي مخاطب روشن مي‌کند و شعار جملات کوتاهي است که  به توصيف شخصيت برند شما مي‌پردازد. توجه به هر يک از اين المان‌ها به صورت جداگانه، هويت شما را به يک بيانيه وضعيت قدرتمند تبديل مي‌کند.


 


مخاطب‌تان را بشناسيد


در مرحله دوم نياز داريد که مخاطب‌تان را بشناسيد؛ در واقع منظورمان پرسوناي مخاطب است.  همانطور که پيشتر اشاره‌ کرديم در هر صنعتي، نياز به Lead بيشتر و در نهايت مشتري بيشتر است: در نتيجه نياز داريد تا ابتدا پرسوناي مخاطب‌تان را بشناسيد. براي ايجاد تناسب ميان پرسوناي مخاطب با استراتژي‌هاي مد نظرتان براي توسعه برند، بهتر است که موارد زير را مد نظر داشته باشيد:


تحقيقات بازار: براي پيدا کردن مشتري ايده‌آل خود نياز داريد تا از ابزارهاي متفاوتي براي دريافت اطلاعات استفاده کنيد. پرسشنامه (Survey)، گروه کانوني (Focus Group)،رسانه‌هاي اجتماعي (Social Media) و انجمن‌هاي آنلاين (Online Forum) نمونه‌اي از ابزارهاي موجود هستند که بررسي روي آن‌ها مي‌تواند در تحقيقات بازار شما را ياري کند.


ليست روانشناختي: تهيه ليست روانشناختي شما را براي رسيدن به مخاطب موردنظرتان ياري مي‌کند. دانستن علاقه، تمايلات، عادات مشتري، محلي که آن‌ها معمولا براي خريد به آن مراجعه مي‌کنند و از اين قبيل جزئيات به شما کمک مي‌کند تا اطلاعات کامل‌تري را در مورد مشتريان خود داشته باشيد تا در نهايت بتوانيد برندتان را توسعه بدهيد و با رقباي‌تان به رقابت بپردازيد.


مصاحبه با مشتريان:  بهترين راه براي رسيدن به مشتريان ايده‌آل درک مخاطباني است که در حال حاظر مشتريان بالفعل شما هستند. مصاحبه با مشتريان اطلاعات ارزشمندي را در رابطه با احساسات آن‌ها برندتان در اختيارتان قرار مي‌دهد و شما را براي درک مشتريان بالقوه و جذب آن‌ها آماده مي‌کند.


 


قصد داريد کجا ظاهر شويد


آگاهي از برند وجهي از Branding يا برندسازي است که دستيابي به آن با استراتژي‌ها بازاريابي امکان‌پذير است. در افزايش آگاهي از برند، بايد به دنبال چيزي فراتر از تبليغات و توليد محتواي آنلاين باشيد تا تنها پيام‌تان چيستي محصول و خدمات نباشد! بلکه بايد رويکردي داشته باشيد که متناسب با مخاطبان هدف، در بهترين موقعيت ظاهر شويد، ماهيت و هويت برندتان را به طور کلي براي او شرح دهيد و نظر او را نسبت به برندتان جلب کنيد. براي پياده کردن استراتژي افزايش آگاهي برند، بهتر است مباحثي مثلبرنامه‌ريزي و خريد رسانه، بازاريابي آنلاين، استراتژي روابط عمومي آنلاين و بازاريابي دهان به دهان را مد نظر داشته باشيد.


 


پيشرفت‌تان را ارزيابي کنيد


بازار و صنعتي که در آن فعاليت مي‌کنيد ماهيت متغير و چالش‌برانگيزي دارد و همين موضوع کار را براي کسب‌وکارها سخت‌تر کرده است. براي موفقيت در صنعتي که در آن فعال هستيد، نياز داريد تا نقطه نظرها را مدنظر داشته باشيد و احساس واقعي مشتريان‌تان را دريابيد. اگر اکثر نظرها مثبت است به احتمال زياد شما در مسير درست قرار گرفته‌ايد و اگر اکثر ‌نظرها نسبت به برند شما منفي است، نياز به انجام اصلاحات داريد. علاوه‌بر اين بهتر است خلا بازار را نيز مدنظر داشته باشيد و در آنجا نيز حضور پيدا کنيد؛ به عبارتي فرصت‌ها را دريابيد تا بتوانيد از رقباي‌تان پيشي بگيريد. مديريت اعتبار و تصحيح برند دو نکته‌اي است که توجه به آن‌ها مسير را براي‌تان هموارتر مي‌کند.


مديريت اعتبار با ايجاد اينگيجمنت: برندها عموما برمبناي تفکرات و احساسات مشتريان شکل مي‌گيرند. پس شما نياز داريد تا توجه بيشتري به احساسات مخاطبان‌تان داشته باشيد و تلاش کنيد تا به روش‌هاي مختلف اينگيجمنت آن‌ها را افزايش دهيد؛ چرا که يکي از راه‌هاي ارزيابي پيشرفت، توجه به ميزان اينگيجمنت مخاطبان است. اگر اينگيجمنت مخاطبان با برند شما پايين‌تر از حد معمول باشد، احتمالا نياز به ايجاد اصلاحات داريد.


تصحيح برند: ممکن است در کسب‌وکارتان همه چيز خوب به نظر برسد اما انتظارات شما را برآورده نکند. جاي نگراني نيست زيرا دنياي ديجيتال امکان کنترل و کاهش ريسک‌ها در هر زمينه‌اي فراهم کرده است. به نوعي مي‌توان گفت که شما به راحتي مي‌توانيد از پيشامد يک سري اتفاقات جلوگيري کنيد. همين موضوع به شما کمک مي‌کند تا بدون در خطر انداختن سرمايه‌تان، استراتژي برندينگ‌تان را تصحيح کنيد و در مسيري که قرار داريد، رو به جلو حرکت کنيد. فقط کافي است به شدت به نظرات و بازخوردها حساس باشيد تا بدانيد در کجاي مسير ايستاده‌ايد.


 


با برون‌سپاري مراحل فوق به آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان مي‌توانيد موضع‌تان را نسبت به رقبا‌ مشخص کنيد و براي توسعه برندتان اقدامات لازم را با دغدغه کم‌تري انجام دهيد.


منبع: آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : برند ,باشيد ,مشتري ,کنيد ,نياز ,داريد ,داشته باشيد ,توسعه برند ,نياز داريد ,براي توسعه ,تجربه برند ,مدنظر داشته باشيد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دبستان فرهنگیان کوهبنان مرکز فرهنگی حقوقی ورزشی خانواده مطهر دعا ودعانویسی (صبی یهود) 09383512082 بیماری های کلیوی چرم مصنوعی زیبایی و جوانسازی پوست گیاهان ریاضی برای همه