اگر به خاطر داشته باشيد در بلاگ‌هاي گذشته به Retargeting پرداخته‌ايم. در اين بلاگ بعد از يک يادآوري کوتاه، قصد داريم به مدل‌هاي استراتژي‌ Retargeting بپردازيم. هدف‌گيري مجدد به تبديل بازديدکننده‌هاي وب‌سايت‌ها به مشتريان دائمي مي‌پردازد و براي تبليغات، روي افرادي که با برندتان آشنايي دارند و به آن علاقه نشان داده‌اند تمرکز مي‌کند. در واقع اصلي‌ترين نکته در Retargeting اين است که تنها براي بازديدکنندگاني که قبلا با وب‌سايت شما آشنا شده‌اند و به آن سرزده‌اند، تبليغ و هزينه مي‌کنيد. حقيقتا انواع متفاوتي از اين استراتژي وجود دارد که کسب‌وکارها از مزاياي آن‌ها براي ايجاد اينگيجمنت در مخاطبان بهره مي‌برند. در ادامه به چند مدل از هدف‌گيري مجدد مي‌پردازيم.


Pixel-based Retargeting


در بلاگ Retargeting در مورد Cookie و نحوه کارکرد آن صحبت کرده‌ايم. در اين مدل نيز Cookie نقش اصلي را ايفا مي‌کند و بر اساس رفتار و علاقه قبلي‌ بازديدکننده‌ها در وب‌سايت شما، اطلاعات آن‌ها را ذخيره مي‌کند و آن‌ها را در اختيار شما قرار مي‌دهد؛ بر اين اساس شما مي‌توانيد تبليغات‌تان را براي آن‌ها به نمايش بگذاريد. نکته مثبت اين مدل اين است که اين امکان را مي‌دهد تا بعد از ترک وب‌سايت شما، در سريع‌ترين زمان بتوانيد براي کاربراني که سايت شما را ترک کرده‌اند، تبليغات‌تان را به نمايش بگذاريد؛ در واقع مي‌توانيد در کوتاه‌ترين زمان دوباره توجه آن‌ها را به سمت چيزي که به آن علاقه داشته‌اند جلب کنيد. تنها نکته‌ منفي اين روش اين است که مبتني بر رفتار بازديدکننده‌ها و ترافيکي است که براي سايت توليد مي‌کنند.


Social Retargeting


مي‌توان گفت که اين مدل نوعي از مدل Pixel-based Retargeting است که از لحاظ کارکرد هم به آن شباهت دارد. Social Retargeting نيز مانند ديگر مدل‌ها استراتژي Retargeting به دنبال افرادي مي‌گردد که به نوعي به برند شما علاقه نشان داده‌اند با اين تفاوت که در رسانه‌هاي اجتماعي هم با لايک يا کامنت با شما تعامل برقرار کرده‌اند.


Email Retargeting


Email targeting روش ديگري است که به وسيله Tag ها انجام مي‌شود. به کمک Tag مي‌توانيم مخاطبان‌مان را به اصطلاح برچسب بزنيم و به نوعي آن‌ها را شناسايي کنيم و اطلاعات مورد نيازشان را به آن‌ها برسانيم. کار به‌نظر سختي است اما رديابي رفتار مخاطبان، اين کار را براي ما ساده‌تر مي‌کند. مدل ديگري از Email Retargeting هدف‌گيري مجدد به روش  List-based است. در اين روش کافي است از ليستي که تهيه کرده‌ايد استفاده کنيد؛ ليستي متشکل از ايميل مشتريان فعلي و بالقوه. در مرحله بعد با طراحي کمپين‌هاي تبليغاتي و به نمايش گذاشتن تبليغات براي ليست تهيه شده، Retargeting را شروع کنيد.


Search Retargeting


Search Retargeting بر اساس رفتار مخاطب‌ها در موتورهاي جستجو است در واقع اين امکان را مي‌دهد تا مشخصا به سراغ افرادي برويد که در موتورهاي جستجو به دنبال کليدواژه‌اي مرتبط با کسب‌وکار شما گشته‌اند؛ اما وما به اين معنا نيست که چون واژه‌اي مرتبط را جستجو کرده‌اند پس حالا آماده خريد هستند و يا اينکه علاقه‌ دارند تا در هر سايتي با تبليغات و نام برند شما روبه‌رو شوند.


Onsite Retargeting


همه استراتژي‌هاي Retargeting وما مربوط به برگرداندن بازديدکننده‌هايي که وب‌سايت شما را ترک کرده‌اند نيست. Onsite Retargeting يکي از استراتژي‌هايي است که به شما اين امکان را مي‌دهد تا کاربران را براي مدت طولاني‌تري در وب‌سايت خود نگه داريد و بتوانيد هرچه سريع‌تر آن‌ها را براي انجام خريد تشويق کنيد.


همانطور که در بلاگ Retargeting اشاره کرديم، اجراي صحيح مدل‌هاي مختلف اين استراتژي‌، تاثيرات مثبت زيادي روي کسب‌وکارها دارد. در نهايت خواندن بلاگ تست A/Bرا هم پيشنهاد مي‌کنيم؛ چرا که با انجام نوعي آزمون و خطا مي‌توانيد دريابيد که کدام تبليغات تاثير بيشتري روي مخاطب شما داشته است. آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان به کمک تيم استراتژي و با تدوين راه‌کارهاي بازاريابي به شما براي هدف‌گيري مجدد مخاطبان‌تان، کمک مي‌کند.


منبع: آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : retargeting ,آن‌ها ,مجدد ,وب‌سايت ,مي‌کند ,رفتار ,هدف‌گيري مجدد ,وب‌سايت شما، ,موتورهاي جستجو ,ديجيتال مارکتينگ ,اساس رفتار
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

معرفی وب سایت های طراحی شده فن های محسن ابراهیم زاده ترسیم خیال کیوکوشین ازنا (باشگاه فرهنگی، ورزشی کیوکوشین کاران ازنا) آموزش برنامه نویسی مقدماتی برای افراد علاقه مند ثبت نام تیزهوشان و دانشگاه های کشور MEDICINE Ozani امیر دل یک دو سه سازه