در دنيايي که پيشرفت تکنولوژي روزانه و محسوس است، نمي‌توان مثل گذشت به تبليغات سنتي بسنده کرد. خوشبختانه وجود رسانه‌هاي اجتماعي مثل اينستاگرام، فيس‌بوک، توييتر، کار را براي کسب‌وکارها راحت‌تر کرده است. بهتر است به خاطر داشته باشيد که بازاريابي تنها در تکنيک‌هاي فروش خلاصه نمي‌شود بلکه نياز است تا به عناوين مختلف مشتري را هيجان زده کنيد تا بقيه پروسه هدايت او به قيف فروش را راحت‌تر طي کنيد.


پايه و اساس تبليغات بصري يا Visual Advertising المان‌هاي بصري است که بيشتر در تبليغات آنلاين و خصوصا در طراحي وب‌سايت‌ها براي افزايش آگاهي نسبت به برندها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. کسب‌وکارهاي فعال در حوزه بازاريابي و ديجيتال مارکتينگ به اهميت جلوه‌هاي بصري واقف‌اند و تبليغات بصري و بازاريابي بصري يا Visual Marketing دقيقا همان روش‌هايي هستند که به کمک آن‌ها مي‌توان به نتيجه مورد نظر دست پيدا کرد؛ چرا که جلوه‌هاي بصري به نسبت محتوا، در زمان کم‌تري امکان انتقال پيام به مشتري را دارند. دليل همه‌گير شدن اينستاگرام هم به همين دليل است؛ چرا که براي توليد و ارائه محتواي مي‌توان از المان‌هاي بصري بيشتري به نسبت فيس‌بوک استفاده کرد.


رنگ، تصوير، فونت، ترکيب‌بندي، تکرار و شخصيت‌بخشي از المان‌ها و عناصر کاربردي در تبليغات بصري هستند که در کنار هم تاثيرگذاري اين نوع تبليغات را بيشتر مي‌کنند فقط بايد در استفاده از هر کدام از اين المان‌ها حساسيت به خرج بدهيد چرا که استفاده اشتباه از هر کدام و انتخاب اشتباه جايگاه تبليغات‌ مي‌تواند کسب‌وکار شما را به چالش بکشاند. اين نکته را نيز مد نظر داشته باشيد که شخصيت انساني بخشيدن به تبليغات کمک مي‌کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط بهتري برقرار کنيد.


تمام تلاش در تبليغات بصري، علاوه‌بر فروش، آگاهي دادن نسبت به برند و انتقال اطلاعات، ايجاد تجربه خوشايند و تحت تاثير قرار دادن مشتري است. تمامي اين اتفاقات بستگي به ما دارد تا Lead ها را به مشتريان وفادار ما تبديل کند.


بسياري از تصميمات مشتريان براي خريد و اقدام به آن تحت تاثير احساسات آن‌ها قرار دارد در نتيجه استفاده از تبليغات بصري کمک مي‌کند تا بيشتر روي احساسات و ادراک مشتريان اثر بگذاريم و آن‌ها را به خريد محصول يا خدمتي که به آن نياز ندارند، ترغيب کنيم. يکي از مشخصه‌هاي کسب‌وکارهاي موفق، توانايي در ترغيب و تشويق مخاطبان است؛ نه تنها فروش محصولات. در ادامه تعدادي از عوامل موفقيت کسب‌وکارها در Visual Advertising  يا تبليغات بصري را با هم بررسي مي‌کنيم.


نکات مورد توجه در تبليغات بصري


استفاده از رنگ‌ها


يکي از گزاره‌هاي مهم در موفقيت کمپين‌هاي تبليغاتي بصري، رنگ است. انتخاب درست رنگ‌ها، اثرگذاري بالايي در تصميم‌گيري مشتري دارد. آشنايي با طيف رنگ‌ها و همچنين مباحث روانشناسي در مارکتينگ که در بلاگ‌هاي قبل به آن پرداخته‌ايم، به شدت روي نتيجه دلخواه‌تان اثرگذار است. بايد در نظر داشته باشيد که يک الگوي خاص براي استفاده از رنگ‌ها براي مخاطبان وجود ندارد و کاملا بستگي به ماهيت کسب‌وکار، نوع محصول و خدمت و حتي شاخصه‌هاي دموگرافيکي مخاطبان هدف دارد. هر رنگ با توجه به شاخصه‌ها، احساسات متفاوتي را در مخاطب برمي‌انگيزد.


اثر نگاه مستقيم


تکنيک سخت اما تاثيرگذار بعدي، اثر نگاه مستقيم در تبليغات بصري است. همانطور که مي‌دانيد، در ارتباطات بين فردي هم برقراري ارتباط چشمي به شدت در روند گفتگو ميان افراد اثرگذار است. نگاه مستقيم در تبليغات بصري نيز، القا کننده پيام تبليغات و برند شما است. به کمک اين تکنيک علاوه‌بر انتقال پيام، مي‌توان اعتماد را نيز در مخاطب ايجاد کرد. اين تکنيک به شدت مورد توجه برندهاي معتبر دنيا است که از اين طريق نتايج خوبي را به دست آورده‌اند. کوچک‌ترين شک و ترديد در نگاه فردي که از آن براي تبليغات استفاده مي‌کنيم، مي‌تواند روي مخاطب تاثير منفي بگذارد و پروسه اعتمادسازي را نيمه‌کاره بگذارد.


علاوه‌بر نگاه مستقيم نبايد از حالات صورت، زبان بدن و نوع ژست افراد در تبليغات غافل بود چرا که همگي اين عوامل روي چگونگي انتقال پيام برند شما اثرگذارند.


تاثير جمع‌هاي دوستانه


نکته تاثير گذار بعدي در موفقيت تبليغات بصري، به تصوير کشيدن جمع‌هاي دوستانه است. شايد بي‌اهميت به‌نظر برسد اما اين تکنيک به شدت روي ناخودگاه مخاطب اثرگذار است و اين پيام را القا مي‌کند که گرمي و هيجان جمع‌هاي دوستانه به دليل استفاده از يک محصول به‌خصوص است.


توجه به نقطه کانوني و قاعده يک سوم


نقطه کانوني، نقطه‌اي است که محطول مورد نظر را در مرکز تبليغات قرار مي‌دهد و تمام توجه مخاطب و بيننده را در نگاه اول و در کم‎‌ترين زمان به خود جلب مي‌کند. بيشترين تاکيد نقطه کانوني روي مهم‌ترين ويژگي محصول است تا براي بيننده درگيري بيشتري ايجاد کند. قاعده يک سوم يا Rules of Thirds نيز تکنيکي در همين راستا است؛ بر اساس اين تکنيک، محصول يا عنصر مورد نظر ميان تقاطع خطوط افقي و عمودي قرار مي‌گيرد و روي به ياد سپاري محصول در ذهن مخاطب و همچنين فرآيند تصميم‌گيري مشتري اثر مثبت مي‌گذارد.


براي گرفتن نتيجه مطلوب بهتر است که مخاطب را مدام در معرض تبليغات نگه داريد تا نام برند و همچنين محصولات و خدمات شما را به خاطر داشته باشد. البته به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که تکرار بيش از حد مي‌تواند حوصله مخاطب را سر ببرد و براي استراتژي‌هاي تبليغاتي شما نتايج منفي در پي داشته باشد. در نهايت اگر با ابزارها و تکنيک‌هاي تبليغات بصري آشنايي نداريد، مي‌توانيد اين قسمت از کار را با برون‌سپاري، بهآژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان بسپاريد.


منبع: آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تبليغات ,بصري ,مخاطب ,استفاده ,محصول ,داشته ,تبليغات بصري ,داشته باشيد ,نگاه مستقيم ,ديجيتال مارکتينگ ,تصميم‌گيري مشتري
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اپلود عکس مادر مهربان Derek آيه هاي انتظار پایگاه آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی علماء الشیعة کارتن پلاست دکی قاطی پاتی خبر،فیلم ،آهنگ،عکس انبار مواد غذايي اواز