اگر در زمينه‌ي بهينه‌سازي موتورهاي جستجو يا سئو فعاليت مي‌کنيد يا به عنوان صاحب يک وب‌سايت تمايل داريد وب‌سايت شما در صدر نتايج جستجوي گوگل قرار بگيرد، لازم است با الگوريتم‌هاي گوگل آشنا باشيد. گوگل با توجه به مجموعه‌اي از دستورالعمل‌ها و قواعد، وب‌سايت‌ها را بررسي و رتبه‌بندي کرده و پس از رسيدن به شناخت صحيح از اين وب‌سايت‌ها و بررسي اعتبار آن‌ها ، کاربران را متناسب با هدف‌شان به مسير درست هدايت مي‌کند.


اگر شاهد يک افت ناگهاني در ميزان ترافيک وب‌سايت و رتبه‌ي آن شده‌ايد، فکر استفاده از روش‌هاي موقتي مانند سئوي کلاه سياه را از سر خود بيرون کنيد. در عوض مي‌توانيد به کمک شناسايي اين الگوريتم‌ها اين مشکلات را رفع کرده و وضعيت وب‌سايت را بهبود بخشيد.


اگرچه مي‌توان گفت الگوريتم‌هاي رتبه بندي وب‌سايت‌ها توسط گوگل آشکار نيستند، اما تعدادي الگوريتم‌هاي جانبي وجود دارد که به هدف بهبود نتايج جستجو، درک صحيح از عبارات جستجو، اعتبار بخشي به سايت‌ها، تشخيص سايت‌هاي اسپم و در يک کلام ارائه نتايج “کاربرمحور” به کار مي‌روند. در حقيقت، هوش مصنوعي به کمک گوگل آمده و نتايج را در راستاي رضايت مخاطب بهبود مي‌دهد.  براي آشنايي با اين 14 الگوريتم معروف، در اين مقاله و مقالات بعدي با ما همراه باشيد.


الگوريتم جعبه شني گوگل (Sand Box)


شايد اين سوال براي‌ شما پيش آمده که چرا وب‌سايت جديدتان با وجود محتواي ارزشمند، رعايت تمام قوانين سئو و وجود لينک‌هاي طبيعي به مدت چند ماه در نتايج جستجوي گوگل، به خصوص در نتايج اوليه ظاهر نمي‌شود؟ اين موضوع نتيجه‌ي وجود الگوريتم جعبه شني يا سند باکس گوگل است. پيش از ايجاد الگوريتم‌هاي پاندا و پنگوئن، سايت‌هاي اسپم بسياري مي‌توانستند به نتايج اوليه جستجوي گوگل راه پيدا کنند. اگر چه گوگل به صورت رسمي وجود اين الگوريتم را تاييد يا تکذيب نکرده است، اما متخصصين سئو بر اين باورند که گوگل با توجه به اين الگوريتم از سال 2004 تا کنون، از ابتداي راه‌اندازي وب‌سايت شما، يک بازه زماني را در نظر گرفته و در آن مدت عملکرد وب‌سايت شما را در تمام جوانب مورد بررسي قرار مي‌دهد تا از اسپم نبودن و کيفيت آن اطمينان حاصل کند. در حقيقت تا پايان اين بازه زماني، درست هنگامي که گوگل وب‌سايت شما را ارزشمند تشخيص دهد، وب‌سايت شما با رقباي قدرتمندتان در گوگل رقابت نمي‌کند. استفاده از تکنيک‌هاي سئوي کلاه سفيد، توليد محتواي کاربرپسند و ارزشمند، لينک بيلدينگ داخلي و دريافت لينک‌هاي طبيعي از وب‌سايت‌هاي قدرتمند، مي‌تواند به وب‌سايت شما کمک کند تا هرچه سريع‌تر از جعبه شني گوگل خارج شده و به دنياي پررقيب آن وارد شويد.


الگوريتم کافئين گوگل (Caffeine)


گوگل الگوريتم کافئين را در سال 2009 با هدف ايجاد تغيير کلي در ساختار رتبه‌بندي خود معرفي کرد. سرعت بيشتر در ايند وب‌سايت‌ها، نمايش نتايج جستجوي بيشتر، مرتبط‌تر و به‌روزتر و افزايش شديد ظرفيت محتوايي گوگل از مزاياي الگوريتم کافئين هستند. به طور کلي مي‌توان گفت گوگل با ارائه‌ي اين الگوريتم، تحولي عظيم در خدمت خود به کاربران ايجاد کرده تا روز به روز بر ميزان رضايت آن‌ها بيافزايد.


الگوريتم پانداي گوگل(Panda)


الگوريتم پاندا در فوريه 2011 توسط گوگل معرفي شد. با توجه به اين الگوريتم، گوگل مي‌تواند محتواي باکيفيت را از محتواي ناقص، کوتاه، کپي شده و بي‌ارزش تشخيص داده و اين سايت‌ها را از نتايج جستجو حذف کند. ديگر نمي‌توان با استفاده از ترفندهاي سئوي کلاه سياه مانند کپي کردن محتوا گوگل را گمراه کرد.


برخي شاخصه‌هاي مد نظر پاندا:



  • مفيد نبودن محتوا

  • کپي و تکراري بودن محتوا

  • استفاده بيش از حد از تبليغات درون صفحه و ايجاد مزاحمت براي کاربران

  • گردآوري مطالب مختلف (بدون اعمال تغييرات) از وب‌سايت‌هاي ديگر

  • توليد محتواي ناقص و بسيار کوتاه

  • عدم هماهنگي مطالب با يکديگر

  • استفاده بيش از حد و نامناسب از کلمات کليدي

  • وجود لينک‌هاي خراب

  • اسپم‌هاي توليد شده توسط کاربرUser-Generated Spam) )

  • نرخ پرش (Bounce Rate) بالا و مدت زمان حضور در سايت(Time on Site) پايين


بنابراين به طور مستمر بايد علاوه بر استفاده از تکنيک‌هاي سئو، محتواي باکيفيت توليد کنيد تا از طريق الگوريتم پانداي گوگل جريمه نشويد و هميشه در صدر نتايج جستجو ظاهر شويد.


الگوريتم تازگي محتواي گوگل (Freshness)


الگوريتم تازگي محتواي گوگل در سال 2011 معرفي شد. با توجه به اين الگوريتم، گوگل شاخص‌هايي براي ارزيابي تازه بودن محتوا در نظر گرفته و مطابق با آن‌ها، تازه‌ترين و به‌روز ترين محتوا را به کاربران نمايش مي‌دهد. اعمال تغييرات در محتوا، بالا بودن نرخ انگيجمنت کاربران (که نشان از مفيد و تازه بودن محتوا دارد)، لينک‌بيلدينگ مستمر، بک‌لينک‌هاي دريافت شده از وب‌سايت‌هاي قدرتمند و به‌روز، تاريخ انتشار محتوا يا آخرين تاريخ به‌روز رساني آن و وجود کلمات کليدي مرتبط با محتوا، برخي از معيارهاي گوگل براي بررسي تازه بودن محتوا هستند.


براي آشنايي با ديگر الگوريتم‌هاي معروف گوگل در مقالات بعدي با ما همراه باشيد.


منبع: آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : گوگل ,الگوريتم ,وب‌سايت ,نتايج ,محتواي ,محتوا ,نتايج جستجوي ,الگوريتم کافئين ,تازه بودن ,بودن محتوا ,سئوي کلاه ,الگوريتم تازگي محتواي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

هنر و خلاقیت شکوفا انديش Arshiasouri | ارشیاسوری karshenasi.parsablog.com مشاوره و مرجع اخبار بيمه کسب وکار سئو sanat1 نوشته های روزانه ی من ارز های دیجیتال