يکي از مباحث مهم در ديجيتال مارکتينگ و به خصوص فضاي تبليغات آنلاين، Retargeting است که در اين بلاگ قصد داريم به چگونگي کارکرد و مزاياي آن بپردازيم. Retargeting يا هدف‌گيري مجدد، به تبديل بازديدکننده‌هاي وب‌سايت‌ها به مشتريان دائمي مي‌پردازد و براي تبليغات، روي افرادي که با برندتان آشنايي دارند و به آن علاقه نشان داده‌اند تمرکز مي‌کند. در واقع اصلي‌ترين نکته در Retargeting اين است که تنها براي بازديدکنندگاني که قبلا با وب‌سايت شما آشنا شده‌اند و به آن سرزده‌اند تبليغ و هزينه مي‌کنيد.


مطمئنا مي‌دانيد که وب‌سايت‌ها عموما ترافيک زيادي دارند اما احتمالا نمي‌دانيد که طبق نتايج به دست آمده، متوسط نرخ تبديل براي بازديد‌هاي اوليه تنها 2 درصد است. بدون شک اين موضوع براي صاحبان کسب‌وکارها چالش بزرگي است و Retargeting يکي از مواردي است که اين امکان را مي‌دهد تا به 98 درصد باقي مانده نيز دست پيدا کرد.


در ادامه با هم به چگونگي فرآيند Retargeting و رديابي مخاطبان مي‌پردازيم.


چگونگي فرآيند Retargeting


Retargeting که در برخي موارد با عنوان Remarketing نيز از آن ياد مي‌شود، فرآيندي است که بازديدکننده‌هاي وب‌سايت را به سمت اقدام کردن (Action) ترغيب مي‌کند. در واقع اين امکان را مي‌دهد تا به صورت آنلاين، رفتار بازديدکننده‌هاي وب‌سايت را مورد بررسي قرار بدهيد. اين دقيقا همان کاري است که به کمک Cookie انجام مي‌شود؛ احتمالا در هنگام جستجو در سايت‌هاي مختلف با اين عبارت مواجه شده‌ايد. Cookie فايل يا قطعه‌اي از اطلاعات است که در Browser کاربر جاسازي مي‌شود و اطلاعات وب‌سايت‌هاي مشاهده شده را را ذخيره مي‌کند و با رديابي رفتار مشتري در وب‌سايت‌ها، براي ترغيب مشتري و برنامه‌ريزي براي هدايت درست او به سمت اقدام کردن، به شما کمک مي‌کند. Cookie آگهي‌ها را بر روي سايت‌هاي ديگري که کاربر در حال بازديد آن‌ها است قرار مي‌دهد و او را ترغيب مي‌کند تا با کليک کردن بر روي تبليغات، به سايت شما بازگردد. استفاده از اين تبليغات با توجه به مخاطباني که قبلا به وب‌سايت شما سر زده‌اند هدف‌گذاري مي‌شود. دقيقا به همين دليل است که از واژه Retargeting استفاده مي‌کنيم؛ چرا که بازديدکننده‌‎هاي قبلي‌ را دوباره مورد هدف‌ قرار مي‌دهيد.


مزاياي استفاده از Retargeting


افزايش آگاهي نسبت به برند


يکي از اصلي‌ترين نکات در Retargeting ايجاد و افزايش آگاهي نسبت به برند است. تماشا و بازديد از تبليغات درون‌برنامه‌اي در بستر سايت‌هاي ديگر و به کمک Retargeting مخاطب را مجددا مورد هدف قرار مي‌دهد و به اصطلاح با يک تلنگر، به صورت ناخودآگاه Brand Awareness را افزايش مي‌دهد.


بهينه‌سازي نرخ‌هاي تبديل


يکي ديگر از مزاياي Retargeting تاثير مثبت آن روي نرخ‌هاي تبديل يا Conversion Rate ها است. بهينه‌سازي نرخ‌هاي تبديل همانطور که در بلاگ‌هاي پيشين به آن پرداخته‌ايم، Lead بيشتري را  به قيف فروش هدايت مي‌کند و بازديدکننده‌هاي سايت را که به هر دليلي وبسايت را ترک کرده‌اند، به مشتري‌هاي بالفعل تبديل مي‌کند.


افزايش درآمد و نرخ بازگشت سرمايه


يکي از مهم‌ترين مزيت‌هاي Retargeting افزايش فروش است. پيدا کردن مخاطباني که به کالا و خدمات شما علاقه نشان داده‌اند و درک اين موضوع که چرا محصولات شما با ديگر محصولات ديگر رقبا متفاوت است به مرور فروش‌ را گسترده‌تر مي‌کند و به شدت نرخ ROI را افزايش مي‌دهد. براي گرفتن نتيجه مطلوب‌تر، بهتر است که همزمان از چند تکنيک براي تجربه نرخ بازگشت سرمايه يا ROI استفاده کنيم. بهترين مدل Retargeting زماني است که با بازاريابي درون‌گرا و برون‌گرا همراه باشد.


جذب مشتريان بالقوه


از ديگر مزاياي اين روش جذب مشتريان بالقوه‌اي است که به سايت شما سر مي‌زنند. بدون شک اين روش از روش‌هاي سنتي‌تر مثل Cold Calling که براي متقاعد کردن مشتريان احتمالي که علاقه‌اي به برند شما ندارند، بهتر است. يک مثال بارز براي Cold Calling که در بازاريابي ايميل نيز کاربرد دارد، ارسال ايميل به گروهي از افرادي است که امکان دارد هيچ علاقه‌اي به دريافت آن نداشته باشند و اساسا محصولات شما براي آن‌ها جذاب نباشد. در حالي که Retargeting اين امکان را مي‌دهد تا به مشترياني که علاقه نشان داده‌اند، يادآوري کنيد و آن‌ها را به مرحله بعد سوق بدهيد. در واقع اين روش به شما کمک مي‌کند تا تنها مخاطباني که علاقه‌مند هستند را مورد توجه قرار بدهيد.


تکنيک‌هاي Retargeting


بخش‌بندي مخاطب


يکي از موضوعاتي که هميشه بايد مدنظر داشته باشيد، تفاوت در مدل رفتاري، فکري و تصميم‌گيري مخاطبان است. يکي از روش‌هايي که در موفقيت‌آميز بودن Retargeting موثر است، بخش‌بندي مخاطبان است. اين تکنيک اين امکان را مي‌دهد تا با توجه به پرسونا و رفتار مخاطب در هر مرحله از قيف فروش، پيام تبليغات‌تان را منتقل کنيد. با توجه به اين تکنيک، هنگامي که يک بازديدکننده به صفحه اصلي وب‌سايت شما سر مي‌زند مي‌توانيد هدف‌گذاري کنيد و آن‌ها را نسبت به برندتان آگاه کنيد.


Frequency Caps


Frequency Caps يکي از تکنيک‌هاي کاربردي در تبليغات است که به زبان ساده از سردرگمي مشتري جلوگيري مي‌کند و تعداد دفعاتي که يک تبليغ مشخص در وب‌سايت براي او به نمايش گذاشته مي‌شود را محدود مي‌کند. Frequency Caps مي‌تواند موفقيت کمپين‌هاي تبليغاتي را گارانتي کند. حضور تبليغات شما در همه جايگاه‌ها و وب‌سايت‌ها، ممکن است باعث ايجاد ديد منفي نسبت به برند شما شود که Frequency Caps از بروز اين مشکل جلوگيري مي‌کند.


View-Through Conversions


View-Through Conversions يا VTC تکنيک ديگري است که نرخ‌هاي تبديل‌ بعد از ديده شدن يک تبليغ يا ويديو را در اختيار ما قرار مي‌دهد و روزانه بر اساس تغييرات پيش آمده گزارش را تغيير مي‌دهد. اين تکنيک، تبليغاتي را که به سرعت باعث تصميم‌گيري براي خريد نمي‌شوند را شناسايي مي‌کند. VTC با توجه به نرخ‌هاي تبديل‌ به دست آمده بعد از ديده شدن تبليغات، اطلاعات کاربردي‌اي را در مورد عملکرد آن‌ها در اختيار قرا مي‌دهند.


Retargeting به نسبت ديگر روش‌ها نتيجه بهتري را حاصل مي‌کند اما خود نيز، محصول داشتن يک استراتژي خوب است. کمپين تبليغاتي جامع، بازاريابي محتوا، فراهم کردن داده‌هاي ارزشمند و توليد تبليغات موثر و کاربردي نمونه‌اي از استراتژي‌هايي هستند که در افزايش ترافيک وب‌سايت به شما کمک مي‌کنند و Retargeting را امکان‌پذير مي‌کند.آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان با تدوين استراتژي Retargeting براي کسب بهترين نتيجه‌ها، به شما در بازيابي دوباره مخاطبان هدف‌تان کمک مي‌کند.


منبع: آژانس ديجيتال مارکتينگ ماکان


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : retargeting ,مي‌کند ,مي‌دهد ,وب‌سايت ,ديگر ,امکان ,قرار مي‌دهد ,علاقه نشان ,نرخ‌هاي تبديل ,cold calling ,جلوگيري مي‌کند ,آژانس ديجيتال مارکتينگ
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Bryan ورق استرچ متال Jennifer دنياي شعر کد تخفیف اسنپ فود تمرین زبان انگلیسی Calvin تست روانشناسی